Noile tehnologii şi timpul liber

Competenţe de atins:
3.1. Selectarea şi comentarea surselor istorice pentru a susţine / combate un punct de vedere

A. De mult timp mă tot întreb, de fapt ce înseamnă un blog? Practic ce ai? Cu toate că nu este în totalitate al tău, îl poţi numi responsabil un jurnal. Cu excepţia că este public, sau nu. Poţi scrie ce doreşti, despre ce doreşti, fără să intri la secţiunea “Drepturi de autor”. Îl poţi numi un mod de exprimare, o libertate de exprimare.
    Am avut o temă la un obiect, în care trebuia să scriu un text despre impactul blogurilor asupra libertăţii de exprimare. Grea sarcină cand tocmai mi-am spus parerea despre bloguri. Sincer, nu cred că blogurile pot afecta libertatea de exprimare. De ce? Tocmai pentru ca blogul în sine înseamnă libertate, de gandire, de exprimare, de personalitate, etc.
    Totuşi, mă gândesc la impact. Mă gândesc dacă blogurile pot avea un impact. Sigur că au. Sunt tot mai mulţi oameni care au bloguri, şi mai mulţi care citesc bloguri şi o parte care chiar iau blogurile ca sursă credibilă. Deja există nume sonore ale blogosferei româneşti, ale căror texte sunt folosite ca surse şi documentări pentru ştiri. Totuşi, nu cred că acest impact este atât de mare pentru a afecta libertatea de exprimare. De mai multe ori am scris texte care ar fi putut avea un impact mare asupra mea. Totuşi, am reuşit să eschivez menţionând faptul că textele pot fi simple ficţiuni, personajele şi întamplările pură fantezie.
    Dar, de ce am spune asta? E o libertate pe care o pot exprima faţă în faţă sau pe blog. Tot libertate se numeşte, nu?
                                        Ionuţ Benchea, Impactul blogurilor asupra libertăţii de exprimare

Cerinţe:
  1. Discutaţi impactul blogurilor şi  altor surse de informare de acet tip folosind informaţiile din sursa A

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Declaraţia Drepturilor (1689)

Formarea statelor medievale românești

Ideea de Europa (clasa a XI-a)